woensdag 10 november 2010

Lidmatenboeken Noordoost Friesland in database Tresoar

Tot mijn verrassing zag ik vandaag dat in de bekende online Tresoar database nu ook, naast de gebruikelijke DTB ook de Lidmatenboeken doorzoekbaar zijn.
In ieder geval voor Noordoost Friesland (regio 1 t/m 4) is dat al het geval. En zelfs een link naar een scan lijkt hierbij al toegevoegd te zijn in de zoekresultaten. Mogelijk is dit een tijdelijke preview en wordt over enkele weken de database officieel gelanceerd.
Hoewel ik de vermeldingen wel kende zag ik weer enkele van mijn directe voorvaderen en zelfs vond ik een huishoudster van Jochem Geerts die ik helemaal niet kende!

Probeer het maar eens uit via deze link naar de Tresoar database. (Voorouders vóór 1811; vierde hokje (na geboorte, huwelijk en overlijden op 1, 2, en 3). De link naar de scan zie je pas in het zoekresultaat, onderaan.
Update: Inmiddels is deze zoek-optie weer verwijderd. Het was een tijdelijke link naar de interne server van Tresoar. Ter plekke in Leeuwarden kunt u er dus wel op zoeken, voorlopig nog niet vrijelijk online.

1 opmerking:

K.W. de Jong zei

Kort na het verschijnen van dit bericht nam ik een kijkje. Ik heb een begin gemaakt met het 'checken' van mijn voorouders, voor een groot deel afkomstig uit NO-Friesland. Inmiddels (za. 27/11, 's avonds) is deze bron helaas weer van de tresoar-website verdwenen ... .

Klaas-Willem de Jong